Social selling to nowy sposób sprzedaży. Można to zdefiniować jako wykorzystanie platform mediów społecznościowych i kanałów cyfrowych w celu nawiązania kontaktu z klientami, potencjalnymi klientami i partnerami. Wpływ sprzedaży społecznościowej na sposób, w jaki sprzedajesz, polega na tym, że stworzyła nowy sposób dla sprzedawców na kontakt z odbiorcami. Ułatwiło to również sprzedawcom dzielenie się swoją wiedzą, doświadczeniem i treściami z odbiorcami.
Czym jest social selling i jak to działa
Social selling to technika, która pomaga sprzedawcom znajdować, tworzyć i pielęgnować relacje z potencjalnymi klientami. Polega na wykorzystaniu platform mediów społecznościowych, takich jak LinkedIn i Twitter, do interakcji z potencjalnymi potencjalnymi klientami.
Platformy społecznościowe to świetny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Są też świetnym miejscem, do którego można dotrzeć z przesłaniem firmy. Marketing w mediach społecznościowych jest również nazywany „marketingiem przychodzącym”, ponieważ przyciąga klientów poprzez tworzenie treści i posty w mediach społecznościowych zamiast tradycyjnych metod reklamowych, takich jak reklamy prasowe lub reklamy telewizyjne.
Dlaczego potrzebujesz social selling
Social selling to sposób marketingu, który wykorzystuje media społecznościowe do łączenia się z potencjalnymi klientami. Jest to proces, w którym angażujesz się z nimi w mediach społecznościowych w celu budowania relacji, odpowiadania na ich pytania i ostatecznie przekształcenia ich w kupujących. Sprzedaż społecznościowa to nie tylko marketing Twoich produktów lub usług. Chodzi również o dostarczanie wartości odbiorcom w sposób, który ma dla nich sens.
Wyzwania związane z tradycyjnym marketingiem i jak je rozwiązuje social selling
W ciągu ostatnich kilku lat tradycyjny marketing został podważony przez wiele czynników. Media społecznościowe to jedno z najważniejszych wyzwań. Zmienił sposób, w jaki ludzie wchodzą w interakcję z markami i produktami. Aby odnieść sukces w tym nowym środowisku, potrzebny jest nowy rodzaj marketingu, a sprzedaż społecznościowa jest tym nowym rodzajem marketingu.
Sprzedaż społecznościowa odnosi się do korzystania z kanałów mediów społecznościowych w celu dotarcia do potencjalnych, klientów i wpływowych osób, które są zainteresowane Twoim produktem lub usługą w celu nawiązania z nimi relacji. Pozwala to budować wiarygodność, zaufanie i wpływ na te osoby, dzięki czemu będą bardziej skłonni do zakupu Twojego produktu lub usługi, gdy będą tego potrzebować.