Marketing na Shopify. Jak pozyskać klientów, gdy prowadzisz sklep na Shopify?

Prowadzenie własnego sklepu na Shopify wiąże się z radością i daje duże pole do kreatywności. Jednak sam dobrze zaprojektowany biznes to nie wszystko. Ważne są także działania marketingowe, które po pierwsze zwiększą widoczność Twojego sklepu w wyszukiwarce, a po drugie zatrzymają na Twojej stronie stałych klientów.

Dlaczego marketing w Shopify jest tak ważny?

Samo posiadanie sklepu na Shopify, nawet z najbardziej oryginalnym asortymentem, w perspektywie długoterminowej mija się z celem, jeśli biznes nie generuje sprzedaży i nie jest widoczny w wyszukiwarce. Działania, które zwiększają sprzedaż to osobna gałąź wiedzy, która jednak przekłada się na realny zysk firmy. Aby sklep generował przychody, istotna jest po pierwsze jego widoczność w wyszukiwarce, po drugie ilość czasu, jaką spędza na witrynie poszczególny użytkownik, po trzecie przywiązanie klientów do marki. Swój własny sklep online Shopify rozwiniesz z pomocą WeCanFly.pl, agencji, która dzieli się z klientami specjalistyczną wiedzą dotyczącą branży e-commerce. W przypadku własnego biznesu ważne jest wszystko – od działań mających na celu wypozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce, po marketing reklamowy, który skupia się na promocji danej marki. Poniżej przedstawiamy kilka porad na temat tego, jak pozyskać nowych klientów, gdy prowadzisz sklep Shopify,

Content na social mediach - relacje z klientami i ciekawostki z życia firmy

Promocja i reklama są dźwigniami handlu, a ponieważ marketing na dobre przeniósł się do sieci, prowadząc sklep na Shopify, warto postawić na reklamę na Facebooku i dobrze prowadzone social media. Każdy szanujący się biznes ma swoje media społecznościowe, a jakość contentu, prezentowana na Facebooku czy Instagramie jest niezwykle ważna. Skupiając się na tego rodzaju promocji, warto w pierwszej kolejności określić grupę docelową i dostosować język do potrzeb klientów, a także zaplanować kalendarz publikacji. Social media mają na celu nawiązanie i podtrzymanie relacji, warto więc dzielić się w nich na przykład codziennym życiem w firmie. Sprzyja to większemu zaangażowaniu klientów w markę.

Newslettery i e-mail marketing jako sposób na utrzymanie relacji

Inną ważną formą promocji są newslettery i e-mail marketing. Bardzo często zdarza się, że jakaś osoba trafi do naszego sklepu przypadkiem, jednak spodoba jej się treść na stronie, grafika i asortyment, i będzie chciała wrócić do sklepu lub mieć z nim kontakt. Wyrażenie zgody na newsletter jest znakiem, że coś zaiskrzyło, a dobry e-mail marketing sprawia, że klienci pierwsi dowiadują się o promocjach i mają silniejszą więź z marką.

Pozycjonowanie i UX

W planowaniu marketingu na Shopify niezwykle ważne są badania zachowań i oczekiwań klientów. Jest wiele firm, które zatrudniają UX designerów, czyli osoby zajmujące się sprawdzaniem zachowań klientów i dostosowywaniem wyglądu strony do ich gustów. Liczy się tutaj przede wszystkim kwestia wygody i intuicyjności. Jeśli strona jest prosta w obsłudze, klient zostanie na niej dłużej, co z kolei przełoży się na czas, spędzony na stronie. A to dobra wiadomość dla Google, który taką stronę umieści wyżej w swojej wyszukiwarce.

Promocje i zniżki jako sposób na utrzymanie klientów

Oprócz poszukiwania nowych klientów do sklepu Shopify warto postawić na odbiorców, którzy już kiedyś coś u nas kupili. Zniżki i promocje dla stałych klientów zapewnią ich lojalność, a to z kolei poskutkować może między innymi marketingiem szeptanym i systemem poleceń, który jest bardzo korzystny dla każdej marki. W takich przypadkach liczy się przede wszystkim personalne podejście do klienta i danie mu do zrozumienia, że firma kładzie duży nacisk na dobre relacje.