Marketing na Shopify. Jak pozyskać klientów, gdy prowadzisz sklep na Shopify?

3 min czytania
Marketing na Shopify. Jak pozyskać klientów, gdy prowadzisz sklep na Shopify?

Marketing na Shopify. Jak pozyskać klientów, gdy prowadzisz sklep na Shopify?

Prowadzenie własnego sklepu na Shopify wiąże się z radością i daje duże pole do kreatywności. Jednak sam dobrze zaprojektowany biznes to nie wszystko. Ważne są także działania marketingowe, które po pierwsze zwiększą widoczność Twojego sklepu w wyszukiwarce, a po drugie zatrzymają na Twojej stronie stałych klientów.

Dlaczego marketing w Shopify jest tak ważny?

Samo posiadanie sklepu na Shopify, nawet z najbardziej oryginalnym asortymentem, w perspektywie długoterminowej mija się z celem, jeśli biznes nie generuje sprzedaży i nie jest widoczny w wyszukiwarce. Działania, które zwiększają sprzedaż to osobna gałąź wiedzy, która jednak przekłada się na realny zysk firmy. Aby sklep generował przychody, istotna jest po pierwsze jego widoczność w wyszukiwarce, po drugie ilość czasu, jaką spędza na witrynie poszczególny użytkownik, po trzecie przywiązanie klientów do marki. Swój własny sklep online Shopify rozwiniesz z pomocą WeCanFly.pl, agencji, która dzieli się z klientami specjalistyczną wiedzą dotyczącą branży e-commerce. W przypadku własnego biznesu ważne jest wszystko od działań mających na celu wypozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce, po marketing reklamowy, który skupia się na promocji danej marki. Poniżej przedstawiamy kilka porad na temat tego, jak pozyskać nowych klientów, gdy prowadzisz sklep Shopify,

Content na social mediach - relacje z klientami i ciekawostki z życia firmy

Promocja i reklama są dźwigniami handlu, a ponieważ marketing na dobre przeniósł się do sieci, prowadząc sklep na Shopify, warto postawić na reklamę na Facebooku i dobrze prowadzone social media. Każdy szanujący się biznes ma swoje media społecznościowe, a jakość contentu, prezentowana na Facebooku czy Instagramie jest niezwykle ważna. Skupiając się na tego rodzaju promocji, warto w pierwszej kolejności określić grupę docelową i dostosować język do potrzeb klientów , a także zaplanować kalendarz publikacji. Social media mają na celu nawiązanie i podtrzymanie relacji, warto więc dzielić się w nich na przykład codziennym życiem w firmie. Sprzyja to większemu zaangażowaniu klientów w markę.

Newslettery i e-mail marketing jako sposób na utrzymanie relacji

Inną ważną formą promocji sąnewslettery i e-mail marketing. Bardzo często zdarza się, że jakaś osoba trafi do naszego sklepu przypadkiem, jednak spodoba jej się treść na stronie, grafika i asortyment, i będzie chciała wrócić do sklepu lub mieć z nim kontakt. Wyrażenie zgody na newsletter jest znakiem, że coś zaiskrzyło, a dobry e-mail marketing sprawia, że klienci pierwsi dowiadują się o promocjach i mają silniejszą więź z marką.

Pozycjonowanie i UX

W planowaniu marketingu na Shopify niezwykle ważne sąbadania zachowań i oczekiwań klientów. Jest wiele firm, które zatrudniają UX designerów, czyli osoby zajmujące się sprawdzaniem zachowań klientów i dostosowywaniem wyglądu strony do ich gustów. Liczy się tutaj przede wszystkim kwestia wygody i intuicyjności. Jeśli strona jest prosta w obsłudze, klient zostanie na niej dłużej, co z kolei przełoży się na czas, spędzony na stronie. A to dobra wiadomość dla Google, który taką stronę umieści wyżej w swojej wyszukiwarce.

Promocje i zniżki jako sposób na utrzymanie klientów

Oprócz poszukiwania nowych klientów do sklepu Shopify warto postawić na odbiorców, którzy już kiedyś coś u nas kupili. Zniżki i promocje dla stałych klientów zapewnią ich lojalność , a to z kolei poskutkować może między innymi marketingiem szeptanym i systemem poleceń, który jest bardzo korzystny dla każdej marki. W takich przypadkach liczy się przede wszystkim personalne podejście do klienta i danie mu do zrozumienia, że firma kładzie duży nacisk na dobre relacje.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

echolegnica_kf