Franczyza jest nowoczesnym sposobem na biznes, który pozwala zainwestować kapitał w sprawdzone modele biznesowe. Zamiast wymyślać i budować całą markę od nowa przedsiębiorcy decydują się na współpracę z franczyzodawcą, która wiąże się z wieloma zaletami. W Polsce dostępnych jest bardzo wiele franczyz, które przez lata umacniały swoją pozycję na rynku. Jakie są najpopularniejsze i najbardziej atrakcyjne franczyzy w Polsce?

Najbardziej atrakcyjne franczyzy

Wybór odpowiedniej franczyzy warunkuje rentowność biznesu oraz przyjemność z jego prowadzenia. Aby podjąć właściwą decyzję i postawić na najlepszą franczyzę postanowiliśmy przygotować ranking najbardziej popularnych i atrakcyjnych franczyz w Polsce. Oto one:

Żabka Polska

Jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce. Sieć sklepów typu convenience liczy prawie 6000 placówek na terenie całej Polski, które prowadzone są przez ponad 4000 franczyzobiorców. Sieć sklepów żabka rozwija się bardzo dynamicznie, a zainteresowanie marką nie słabnie.

McDonald’s

Firma z San Bernardino jest najbardziej rozpoznawalną marką gastronomiczną na świecie. W Polsce działa już ponad 400 lokali pod szyldem tej sieci. Zainteresowanie franczyzą jest ogromne, nawet pomimo faktu, że jest ona jedną z najdroższych. Koszt przystąpienia do franczyzy zaczyna się od 1.5 miliona złotych. Inwestycja pomimo faktu, że jest kosztowna to można być wręcz pewnym, że zwróci się w niedługim czasie, ponieważ ruch w restauracjach McDonald's praktycznie nigdy nie ustaje.

Najpopularniejsze franczyzy w Polsce

Carrefour Express

Jedna z najbardziej atrakcyjnych obecnie franczyz obejmujących sklepy typu convenience. W II kwartale 2019 r. sieć ta otworzyła 30 nowych sklepów franczyzowych, z czego 20 stanowiły sklepy pod marką Carrefour Express. Sieć chwali się wprowadzaniem innowacji w postaci kas samoobsługowych, okrągłych cen czy też obecności piw regionalnych w placówkach.

PZU SA

PZU jest jedną z największych instytucji finansowych w Polsce, a do tego jest prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalną marką ubezpieczeń. Firma ta wprowadziła odświeżona ofertę dla agentów w postaci programów Agent 1.0, Agen 2.0 i najbardziej prestiżowy Agent 3.0.. Kwota niezbędna do uzyskania franczyzy oscyluje w okolicach od 2 do 10 tysięcy złotych.

Chata Polska

Sieć sklepów ogólnospożywczych, które działających na terenie pięciu województw. Franczyza została zbudowana całkowicie przez polski kapitał, a dziś liczy już ponad 280 sklepów. Wypełnia lukę rynkową pomiędzy klepami typu żabka, a większymi marketami.

Subway

Jest to sieć restauracji typu fastfood, która swoją ofertę opiera w głównej mierze na sprzedaży kanapek, sałatek oraz wrapów. Marka ta posiada w Polsce 142 lokale, a zainteresowanie nią nie słabnie. Wysokość koniecznej inwestycji wynosi ponad 500 tysięcy złotych. Do tego dochodzi cena licencji franczyzowej w wysokości 7,5 tysiąca euro.

Pijalnie Wódki i Piwa

Jest to sieć barów bistro, która funkcjonuje w największych miastach w Polsce. Pod szyldem pijalni wódki i piwa można znaleźć już 22 lokale funkcjonujące w Polsce. Koszt otwarcia lokalu oscyluje od 50 do 70 tysięcy złotych.

Więcej znajdziesz w raporcie: 30 popularnych franczyz

Podsumowanie

Przedstawione przez nas franczyzy stanowią pewną inwestycją, szczególnie w tych niepewnych czasach. Prowadzenie działalności za pomocą franczyzy jest idealną opcją dla przedsiębiorców, którzy pragną mieć znaną markę i sprawdzony sposób na biznes.