Jak pisać teksty SEO?

Treści publikowane na stronie internetowej powinny spełniać dwa zasadnicze założenia. Mają być napisane w sposób ciekawy dla odbiorcy i zgodny z regułami SEO. Dzięki temu Twoja strona będzie mogła uzyskać lepszą pozycję w wynikach Google. Aby tak się stało, teksty muszą spełniać szereg wymagań stawianych przez algorytmy wyszukiwarki. W tym artykule przybliżymy Ci zasady, jakimi rządzi się świat tekstów SEO. Dzięki zastosowaniu naszych porad będziesz w stanie zwiększyć swoją widoczność w sieci, odpowiednio zarządzając zawartością Twojej witryny.

Czym jest copywriting SEO?

Wyszukiwarka Google to najczęściej używane narzędzie do przeczesywania zawartości Internetu. Nie dziwi zatem fakt, że wyższa pozycja w wynikach jej wyszukiwania pozwala na pozyskiwanie większej liczby klientów. Widoczność Twojego biznesu w sieci uzależniona jest od działań optymalizacyjnych. Kluczową rolę w tym procesie odgrywają teksty SEO. Tworzone z myślą o wymaganiach stawianych przez algorytmy muszą być przystępne dla czytelnika.

Podstawą pozycjonowania jest skuteczny copywriting SEO. Polega on na tworzeniu tekstów, które zaspakajają głód wiedzy potencjalnych klientów, jednocześnie spełniając wymogi algorytmów wyszukiwarki. Dzięki optymalizacji SEO przybliżasz się do osiągnięcia kolejnych celów biznesowych.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że optymalizacja tekstów pod kątem SEO to proces wymagający sporo czasu. Nie każdy przedsiębiorca może sobie pozwolić na własnoręczne działania w tym zakresie. Nie każdy też chce zatrudniać dodatkowych pracowników. Zastanów się, czy zadania tego nie warto powierzyć profesjonalistom. Publikowanie wartościowych treści to zadanie cykliczne, wymagające regularności i skrupulatności. Eksperci zadbają o to, a Ty będziesz mógł w pełni poświęcić się prowadzeniu biznesu.

Skuteczne teksty SEO – jak żyć w zgodzie z algorytmami Google

Jak pisać dla algorytmów wyszukiwarki?

Aby przyciągnąć do siebie klientów w Internecie, konieczne jest postawienie na marketing treści. Pozycję lidera zbudujesz, tworząc teksty umacniające autorytet ekspercki. Pisząc tego typu materiały, musisz zaznajomić się z trzema terminami, które będą niezbędne dla skutecznego pozycjonowania strony.

  1. Topical Authority

Topical Authority to autorytet strony internetowej w konkretnym zakresie tematycznym. Na jego podstawie Google ocenia witrynę jako wartościową i godną zaufania.

Topical Authority to koncepcja, według której należy tworzyć wartościowe i kompleksowe treści dla użytkowników. Najbardziej cenione są treści przygotowywane przez ekspertów w danej dziedzinie.

Tworząc artykuły, pamiętaj więc, by były one wyczerpujące i odpowiadały na najczęściej zadawane przez użytkowników pytania. Wykorzystuj do tego słowa kluczowe i stawiaj na treści pogłębiające wiedzę czytelników. Koniecznie dziel wątki na bardziej ogólne i szczegółowe.

  1. Topic Clusters

Topic Clusters, czyli klastry tematyczne, to założenia pokrewne Topical Authority. Podobnie, tworzenie tekstów według tej zasady, to kolejny niezbędny krok do poprawy widoczności Twojej strony WWW w sieci.

Głównym założeniem idei klastrów tematycznych jest takie tworzenie treści na stronę internetową, by przekazywały one wiedzę w sposób wyczerpujący dany temat. Rozwijały wątki poboczne głównego tematu i tłumaczyły dogłębnie bardziej zawiłe kwestie. Chodzi o pisanie najwyższej jakości wpisów, które będą przystępne dla czytelnika.

  1. E-A-T

Zasada E-A-T (skrót od ang. specjalizacja, autorytet, wiarygodność) to reguła, która wskazuje algorytmom, by umieszczały wyżej w wynikach wyszukiwania treści, które:

  • opierają się na sprawdzonych źródłach wiedzy,
  • są jedyne w swoim rodzaju, tworzone przez ekspertów bądź przy współpracy z nimi,
  • wzbudzają w czytelnikach zaufanie.

5 złotych zasad tworzenia tekstów SEO

  1. Trafny dobór słów kluczowych

Choć zapewne dobrze znasz swoją branżę, analiza słów kluczowych jest jednym z najważniejszych elementów przygotowywania tekstu SEO. Twoje podejrzenia co do wpisywanych przez użytkowników wyszukiwarki fraz mogą być bardzo odległe od rzeczywistości. Aby dobrze dobrać hasła, wokół których skonstruujesz swoją wypowiedź, użyj specjalnie stworzonych do tego narzędzi, takich jak np. Senuto. Dzięki temu nie rozminiesz się z rzeczywistością, a wyniki, które uzyskasz, mogą okazać się niezwykle przydatne.

  1. Poprawna struktura

Twoje teksty muszą charakteryzować się odpowiednią strukturą. Dzięki temu dłużej utrzymasz uwagę czytelnika, a co za tym idzie, polepszysz swoją pozycję w wyszukiwarce.

Algorytmy lubią treści, które zawierają ciekawe nagłówki i śródtytuły. Tekst musi osiągnąć jak największą spójność poprzez zastosowanie logicznych akapitów. Nie bój się wyróżniać najważniejszych treści. Gdy to potrzebne, sięgaj po grafiki. Dobrze przygotowane zdjęcia są świetnym uzupełnieniem artykułu Zadbaj też o odpowiednią objętość tekstu.

  1. Wysoka wartość merytoryczna

Teksty SEO to nie literatura piękna. Powinny być maksymalne użyteczne i przekazywać jak najwięcej wiedzy, zachowując przystępną formę. Tylko w taki sposób będziesz w stanie budować wizerunek eksperta na rynku. Pamiętaj o stosowaniu języka korzyści, który pozwoli Ci uwypuklić dobre strony Twoich usług lub towarów. Pisz krótko i na temat, ale jednocześnie oddziałuj na wyobraźnię czytelnika.

  1. Atrakcyjne metadane

Metadane to swoista wizytówka Twojego tekstu. Meta tytuł (meta title) oraz meta opis (meta description) będą pierwszymi informacjami o Twojej stronie, jakie zobaczy użytkownik po wpisaniu w wyszukiwarkę danej frazy. Zadbaj o to, w jaki sposób je konstruujesz, gdyż będą jako pierwsze zachęcać potencjalnego czytelnika do przejścia na stronę i zapoznania się z resztą tekstu.

  1. Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne

Widoczność Twojej witryny w sieci uzależniona jest od dwóch rodzajów linków. Tych, które sam zamieścisz na swojej stronie, i tych z innych stron WWW, które prowadzić będą na Twoją witrynę. Przemycone w Twoich tekstach linki powinny odwoływać do treści dotyczących tematu wpisu i być stosowane w miarę naturalny sposób. Pamiętaj, że mają one służyć zarówno czytelnikom, jak i maszynom Google, które dzięki nim będą lepiej pozycjonować Twoją stronę.

Optymalizacja tekstów pod kątem SEO. Na własną rękę czy zlecić ekspertom?

Nie każdy przedsiębiorca ma możliwości, by prowadzić działania optymalizacyjne na własną rękę. Agencja marketingu zintegrowanego WeNet.pl od lat przygotowuje angażujące dla internatów treści na strony internetowe klientów. Dzięki pomocy specjalistów skutecznie zbudujesz wizerunek marki w sieci i oszczędzisz cenny czas.

Poza tworzeniem treści i ich optymalizacją pod kątem SEO agencja może pochwalić się szeroką ofertą usług marketingowych. Wybierając WeNet.pl, możesz zyskać o wiele więcej niż ciekawe treści. Zapoznaj się z ofertą na stronie i dobierz usługi odpowiadające Twoim potrzebom już dziś!