Cechy dobrej strony internetowej dla firmy

Bez wątpienia każda firma, niezależnie od branży czy wielkości powinna posiadać elektroniczną wizytówkę w wirtualnym świecie pod postacią witryny internetowej. Tego typu odpowiedzialne zadanie lepiej zlecić profesjonalistom z agencja marketingu internetowego których specjalizacją jest tworzenie stron internetowych dla firm. Będziemy mieć wtedy pewność, że nasza strona www będzie posiadać wszystkie cechy, aby móc w pełni konkurować z innymi witrynami w internecie.

Unikalność

Strona internetowa powinna być zdecydowanie unikalna. Oznacza to, że powinniśmy zrezygnować z gotowych szablonów i zdecydować się na przygotowanie szaty graficznej według własnego punktu widzenia. Zdjęcia, kolory, krój czcionki i inne elementy powinny być jak najbardziej unikalne. Nie ma nic gorszego niż klient, który odnajdzie dwie bliźniaczo podobne strony internetowe i dojdzie do wniosku, że firma nie przywiązała wagi do tego, aby stworzyć coś unikalnego. Nie ma nic złego w korzystaniu z gotowych szablonów, ale koniecznie należy je dostosować do własnych potrzeb i na podstawie tego zbudować unikalny wizerunek firmy. Tak samo jak przy projektowaniu loga nie idzie się na kompromisy i nie wykorzystuje się gotowych wzorców, tak samo nie powinno się opierać strony www na powielanych szablonach.

Responsywność

Strona responsywna to taka, którą można wyświetlić na dowolnym urządzeniu i będzie ona w podobny sposób czytelna i użyteczna. Dotyczy to głównie urządzeń mobilnych z małymi ekranami, gdzie kluczowe jest to, aby uzyskać dobrą widoczność tekstu oraz zachować użyteczność pozostałych elementów, na przykład nawigacji po stronie. Nie można zaniedbać tego aspektu, ponieważ już praktycznie połowa internautów korzysta ze wszelkiego rodzaju smartfonów, tabletów i innych urządzeń do przeglądania internetu. Są to również potencjalni klienci, więc nie można ignorować ich potrzeb.

Oferta oraz portfolio

Strona internetowa to nie tylko dane kontaktowe i opis firmy. Należy zadbać o to, aby jak najbardziej kompleksowo zaprezentować ofertę produktową lub usługową przedsiębiorstwa. Wielu potencjalnych klientów trafi z wyszukiwarki Google szukając informacji o konkretnym produkcie, a więc istnieje szansa, że zainteresuje ich również jego zakup. Aby podkreślić prestiż firmy i wzbudzić zaufanie wśród odbiorców warto zamieścić na witrynie firmowej rozbudowane portfolio. Dobrym uzupełnieniem portfolio może być również podstrona zawierająca nagrody i osiągnięcia, które zdobyła firma w trakcie swojej długoletniej działalności.