Korzystaj z naszych platform elektronicznych

 

Zachęcamy legniczan do korzystania z usług elektronicznych, czyli Platformy Informacyjno Płatniczej plip.legnica.eu oraz platformy napisz.legnica.eu.

Na Platformie Informacyjno Płatniczej  plip.legnica.eu sprawdzimy swoje zobowiązania: podatki lokalne, użytkowanie wieczyste lub opłatę przekształceniową, opłatę za gospodarowanie odpadami, a nawet mandaty nałożone przez straż miejską. Z poziomu PLIP, bez dodatkowych opłat i prowizji możemy też te zobowiązania zapłacić, korzystając z płatności online.

Platforma napisz.legnica.eu znana nam już z konsultacji społecznych i ankiet, służy także do zgłaszania uwag dotyczących funkcjonowania miasta (usterki, awarie, propozycje ulepszenia rozwiązań miejskich itd.):  https://napisz.legnica.eu/zgloszenia .

Konto w PLIP i NAPISZ można założyć, korzystając z posiadanego  profilu zaufanego (jeśli go już mamy ) albo zakładając osobne konto bezpośrednio na platformie PLIP oraz na platformie NAPISZ. Na NAPISZ - konto zakładamy korzystając tylko z naszego adresu mailowego, ale konto na PLIP (o ile nie opiera się na profilu zaufanym) trzeba potwierdzić u Pań w urzędowym Biurze Obsługi Klienta (tak samo, jak profil zaufany).

O czym można pisać do urzędu i jednostek miejskich? Otóż, o wszystkim. Aby miasto było smart - trzeba stale dostosowywać je do potrzeb żyjących w nim ludzi. Na napisz.legnica.eu mieszkańcy piszą o sprawach, jakie ich nurtują, pokazują na mapie jakiego obszaru one  dotyczą, a nawet wysyłają zdjęcia. Przykładowe kategorie zgłoszeń: propozycja ulepszenia, zgłoszenie awarii, zgłoszenie zagrożenia, zgłoszenie dzikiego wysypiska, nieodebranych odpadów itd.).

Więcej informacji: https://napisz.legnica.eu/o-usludze