Tampodruk, sitrodruk, grawer. Nie pierwszy raz słyszysz te określenia, jednak nadal są obce? Nie masz pojęcia, co oznaczają i do czego się odnoszą? Dzięki nam możesz zapoznać się z każdym typem znakowania długopisów reklamowych i wybrać taki, który według Ciebie będzie najlepszy i najtrwalszy!
Czym jest tampodruk?
W znakowaniu długopisów firmowych i reklamowych najczęściej wykorzystywany jest tampodruk. Sprawdza się, jeśli chcemy wykonać kolorowy nadruk na takim przedmiocie. Tampodruk jest stosunkowo tani. Świetnie sprawdza się w przypadku dużych, jak i małych zamówień. Jak znakuje się przedmioty przy użyciu tampodruku? W tej metodzie wykorzystywany jest tampon, który automatycznie staje się stemplem. Do tej metody wykorzystywana jest dodatkowo specjalne podkładka z silikonu, która przenosi atrament na powierzchnię produktu. Do zalet tampodruku zaliczamy opłacalność, jak i możliwość wykonania sporych nakładów. Bez większego problemu można uzyskać pełną paletę kolorów. Tampodruk pozwala na znakowanie nawet bardzo nieregularnych powierzchni. Jeśli spieszy Ci się i chcesz uzyskać swoje zamówienie jak najszybciej, koniecznie skorzystaj z tampodruku.
Sitrodruk i druk cyfrowy - czym charakteryzują się te metody znakowania?
Druk cyfrowy to kolejna metoda znakowania. Wykorzystuje technologię atramentową. Polega na wyrzucaniu mikroskopijnej wielkości kropel koloru na powierzchnię przedmiotu. Druk cyfrowy pozwala na odtworzenie nawet bardzo skomplikowanych grafik. Wadą druku cyfrowego jest to, że nadaje się do wykorzystywania jedynie na płaskich powierzchniach lub delikatnie zakrzywionych. Sprawia to, że nie jest to metoda dobra w przypadku długopisu. Efekt wydruku zależeć będzie od jakości obrazu lub grafiki, w tej metodzie nie można dopasować kolorów Pantone.
Sitodruk uznawany jest za najstarszą metodę poligraficzną. Jak działa? Na drobną siatkę nakładany jest szablon, przez który przetacza się farby, co w efekcie tworzy odbitkę. Sitodruk najczęściej wykorzystywany jest w przemyśle odzieżowym. Zaletą tej metody znakowania jest trwałość, stosunkowo niska cena oraz możliwość dopasowania barw. Co ważne, sitodruk jest nieopłacalny, jeśli liczba odbitek jest niska.
Grawerowanie laserowe - czy to najlepszy sposób znakowania?
Chcesz, aby Twój długopis reklamowy był nie tylko praktyczny, ale również elegancki? Jeśli tak, wybierz metodę znakowania, jaką jest grawerowanie laserowe. Skolimowana wiązka światła w bardzo precyzyjny sposób wypala na długopisie wcześniej ustalony wzór. Daje to przepiękny, ekskluzywny i bardzo elegancki efekt. Grawerowanie należy do bardzo trwałych metod, jest praktycznie niezniszczalne. Nie ulegnie wyblaknięciu ani nie zarysuje się. Grawerowanie jest niezwykle często wybierane, jako metoda znakowania gadżetów reklamowych, takich jak długopisy, kubki termiczne i inne. Jest stosunkowo tanie. Nie ma tutaj jednak możliwości uzyskania gradientów, nie wykorzystuje się też kolorów. Przy pomocy grawerowania laserowego można uzyskać wierne odwzorowanie grafiki.