Rozpoczęło się zbieranie deklaracji w ramach Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Każdy właściciel lub zarządca budynku będzie zobowiązany złożyć taką deklarację.
W przypadku mieszkania w bloku to zarządca zgłosi wspólne źródło ciepła. Natomiast jeżeli w lokalu jest indywidualne źródło ciepła, np. kominek, to taką deklarację trzeba złożyć samodzielnie.
Termin składania deklaracji dla istniejących budynków wynosi 12 miesięcy, natomiast dla nowo powstałych budynków oraz nowo instalowanych źródeł ogrzewania – 14 dni.
Jak można będzie złożyć deklaracje do CEEB?
· W formie elektronicznej, na stronie: https://zone.gunb.gov.pl/, za pomocą profilu zaufanego lub e-dowodu. Jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób. Oprócz oszczędności czasu i pieniędzy, jego zaletą jest to, że deklarację można złożyć nie wychodząc z domu. Zachęcamy wszystkich do korzystania z elektronicznego sposobu składania deklaracji.
- W formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście we właściwym urzędzie (zgodnie z lokalizacją budynku).
Informacje, jakie zawierać będzie deklaracja:
- imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu, a także adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
- adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
- informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
- numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
- adres e-mail (opcjonalnie).
Więcej informacji oraz formularze deklaracji znajdują się na stronie internetowej:
https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
Informacje w tej sprawie udzielane są także pod numerem telefonu: 76/72 12 347.