Przetarg na III etap zbiorczej drogi południowej przedłużony do 30 marca

Przetarg na wybór wykonawcy budowy zbiorczej drogi południowej w Legnicy – etap III od al. Rzeczypospolitej do ul. Sikorskiego jest  przedłużony do 30 marca.  Powodem tego jest bardzo duża liczba pytań (ponad 175) od potencjalnych oferentów dotyczących tej inwestycji. Inwestor zobowiązany jest odpowiedzieć na każde z nich, dlatego więc wydłużony został termin składania ofert.  

Budowa tego odcina będzie kolejną bardzo ważną inwestycją drogową w naszym mieście. Jej zakres obejmuje m.in.: przebudowę ul.  Okrężnej  i odcinek ul. Sudeckiej o parametrach drogi klasy Z.  Budowę nowej drogi też o parametrach klasy Z na odcinkach: od ul. Bystrej do ronda przy ul. Sudeckiej i od ronda przy ul. Radosnej do ronda w rejonie al. Piłsudskiego. Budowę drogi o parametrach klasy L  na odcinku od ronda przy ul. Myrka do ronda przy ul. Radosnej. A także chodników, ścieżek rowerowych, oświetlenia ulicznego, sieci wodociągowych. Jednym z najpoważniejszych zadań będzie budowa wiaduktu nad torami PKP.

Zbiorcza droga południowa ma dla miasta charakter strategiczny. Jej realizacja rozpoczęła się już w 2003 roku. Wtedy ulica Grabskiego przez ul. Reja połączona została ze Złotoryjską. Powstała dwujezdniowa droga. Trzy lata później ulicę Grabskiego przebudowano na odcinku od Kościuszki do Wojska Polskiego. Powstały dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu, obustronne chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne, kanalizacja deszczowa, parkingi i tereny zielone. W ramach przebudowy ulicy Jaworzyńskiej już w 2014 roku kontynuowano budowę zbiorczej drogi południowej w kierunku wschodnim. Ulica Grabskiego od skrzyżowania z Wojska Polskiego sięgnęła poza skrzyżowanie z Jaworzyńską.

W 2017 roku zakończył się etap drugi budowy zbiorczej drogi południowej. Powstała arteria od ul. Jaworzyńskiej do al. Rzeczypospolitej wraz z mostem nad Kaczawą. Koszt tej inwestycji to około 60 mln zł.  Zwyciężyła ona w prestiżowym plebiscycie Modernizacja Roku w kategorii drogi i mosty.