Sukienki do pracy

Jaką sukienkę założyć do pracy? Niby proste pytanie, ale sprawa nie jest taka oczywista, ponieważ sukienka powinna być odpowiedniej długości, nie może być zbyt krzykliwa i wyzywająca. Musi także pasować do miejsca, w którym kobieta pracuje. W wielu instytucjach, biurach i urzędach obowiązuje dress code i trzeba się do niego stosować. Bardzo bezpiecznym rozwiązaniem będą sukienki casualowe, ponieważ są dość uniwersalne, mają proste kroje i fasony, nie mają wielu ozdób i są w stonowanych kolorach. Co ważne, są wygodne, ale nie są pozbawione elegancji i tylu. W pracy wizerunek jest bardzo ważny, dlatego musi być nienaganny.

Najlepsza długość sukienki do pracy to midi, która kończy się tuż przed kolanem. Jest to bardzo bezpieczny wybór. Jeśli chodzi o kolory to warto postawić na granat, ponieważ wygląda profesjonalnie. Uniwersale kolory to wszelkie beże i szarości. W pracy powinno się nosić proste sukienki, najlepiej kopertowe albo trapezowe bez przesadnych wzorów. Pepitka i kratka wygląda formalnie i taki deseń jest do zaakceptowania. Zdecydowanie złym wyborem będą za krótkie sukienki, ponieważ są zbyt wyzywające, a także za długie, w kwiatowe wzory, bo kojarzą się z wakacjami, a nie z pracą. Lepiej tego unikać. Należy także pamiętać o tym, żeby sukienka nie miała głębokiego dekoltu i nie może być na ramiączkach. Co ciekawe, do biura nie są wskazane czarne sukienki, ponieważ ten kolor jest uznawany za odpowiedni na wieczorne spotkania.

W związku z noszeniem sukienki w pracy panuje dużo zasad, o których należy pamiętać, ale co z dodatkami? Zaczynając od butów, zawsze w modzie są klasyczne czółenka na niewysokim obcasie. Muszą być pełne i nie odkrywać palców. Innym dobrym rozwiązaniem będą balerinki. Równie ważny jest dobór biżuterii, najlepiej delikatnej, złotej lub srebrnej. Nie będą za to wskazane długie wiszące kolczyki czy kilkanaście bransoletek, ale za to można przypiąć broszkę, zawiązać apaszkę, czy założyć pasek, który dyskretnie podkreśli talię.

Decydując się na noszenie w pracy sukienki, przede wszystkim, należy pamiętać, że nasz wygląd jest bardzo ważny i może mieć wpływ na relacje, np. z klientami.