Samo pozycjonowanie w Google w całej strategii marketingu internetowego

Wyszukiwarka Google to zasadnicze źródło informacji w Necie, a co za tym chodzi w ogóle - albowiem to Internet jest obecnie podstawowym źródłem informacji w ogóle. Google wytwarza około 90% ruchu w sieci . Rzeczą naturalną jest, iż każdy kto posiada stronę internetową o charakterze komercyjnym chce ażeby zajmowała ona czołowe miejsca w wynikach Google.

A żeby strona mogła odnaleźć się w top10 lub top5 na frazę, na której nam zależy, należy zadbać o Skuteczne SEO – czyli search engine optimization rozumiane również jako pozycjonowanie strony WWW. O ile SEO to jak sama nazwa wskazuje optymalizacja strony WWW pod względem wyszukiwarek to pojęcie “pozycjonowanie strony” jest szersze – zawiera wszystkie działania prowadzące do podwyższenia pozycji witryny w wyszukiwarkach. Na te działania kieruje się nie jedynie optymalizacja witryny, czyli tak zwane działania on-site lecz także budowanie profilu odnośników zwrotnych – czyli off-site.

Jednakże same wysokie pozycje w wyszukiwarce Google nie wystarczą ażeby nasza strona internetowa przynosiła oczekiwane rezultaty - lub to bezpośrednio sprzedażowe lub też promocyjne bądź inne.

Strona musi być przede wszystkim zbudowana pod kątem internautów. Należy zadbać o treść, UX, szybkość ładowania witryny , mobilność. Nawet jeśli nasza strona jest na pierwszej stronie w Google to bez zadbania o te kwestie internauci po wejściu na nią nie zainteresują się tym co jesteśmy dla nich zrobione i szybko ją opuszczą.

Dlatego projektując stronę należy od razu brać pod uwagę zarówno internautów jak także algorytm wyszukiwarki Google.

Zapomnij na chwilę o Google i sprawdź, lub strona stoi się sama. Lub jeśli wchodzili aby na nią osoby na przykład z portali społecznościowych to wykonała ona wrażenie o jakie tobie chodzi.

O co zadbać oprócz SEO

Nade wszystko  treść

Wartościowe, oryginalne teksty. Copywriting to sztuka, jeżeli sam nie umiesz dobrze pisać lub po prostu nie masz cierpliwości lub czasu - poszukaj specjalisty.

Treść to też zdjęcia i grafiki. Mają korespondować z tekstem, inspirować użytkownika, ale nie sugerować czegoś czego nie oferujesz.

Zadbaj o UX - czyli User Experience

Twoja witryna powinna być czytelna, nawigacja powinna być logiczna. Strona powinna szybko się ładować. Mobilność - to już oczywistość, witryna musi wyświetlać się bezproblemowo na małych ekranach przenośnych urządzeń a nawigowanie mobilnej wersji strony nie może sprawiać kłopotów.

Przygotuj skuteczną strategię

Wykorzystując specjalistyczne narzędzie, wiedzę i doświadczenie obierz strategię, która w dłuższej perspektywie czasu da Ci gwarantowane rezultaty. Aby to zrobić zacznij od audytu seo swojej strony.

Wykonanie audytu pozycjonowania strony da Ci obraz tego, jak Twoja strona jest przygotowana pod wyszukiwarkę. Jakie błędy na niej występują. A także jakie różnicę dzieli Twoją witrynę od stron konkurencji.

Jest to pierwszy punkt o który powinieneś zadbać.