Ruszyła akcja „Nie daj się oszukać, bądź bezpieczny w sieci". Tomasz Stojek, Miejski Rzecznik Konsumentów przestrzega w niej mieszkańców miasta i przypomina, że trwająca z akcją tzw. Czarnego Piątku zakupomania może uśpić naszą czujność.
- Zbliża się Black Friday, czyli gorączka zakupowa, która, w ostatnich czasach, przenosi się do sieci. Dostajemy dużo zgłoszeń od konsumentów, którzy dokonują zakupów lecz mają problemy ze sklepami, które nie podają żadnych danych - tłumaczy Tomasz Strojek.
Jak dodaje, to fikcyjne sklepy, z których zakupy mogą nigdy do nas nie trafić.
- Zakupy w sieci są bezpieczne i wygodne, ale pod warunkiem, że stosujemy się do kilku zasad. Nie ulegajmy emocjom okazyjnej ceny. Sprawdźmy sprzedawcę. Na stronie sklepu zawsze powinny znaleźć się dane adresowe, kontakt, numery nip lub KRS. Są tą dane, po których możemy zweryfikować esklep - przypomina rzecznik konsumentów.
Apelujemy zatem o korzystajmy z zaufanych i znanych sprzedawców, sprawdzanie opinii o nich w sieci. Pilnujmy też naszych danych w sieci, bo często udostępniane są tzw. łańcuszki lub sensacyjne posty z linkami, co może w konsekwencji doprowadzić do kradzieży naszych danych dostępowych, a w konsekwencji nawet utratę oszczędności.
- Serfujmy w sieci z głową. Nie udostępniamy informacji z nieznanych źródeł, ich przekazywanie dalej naraża innych - mówi Tomasz Strojek.
Przypomnijmy, że Tomasz Strojek, jako Miejskie Rzecznik Konsumentów, prowadzi odważne działania w przeciwdziałaniu oszustwom. Jego działalność potwierdza zaproszenie Miejskiego Rzecznika Konsumentów przez Prezesa Urzędu Ochrony i Konkurencji w Warszawie Tomasza Chróstnego na spotkanie Krajowej Rady Rzeczników Konsumentów, które odbędzie się 24 listopada. Działalność rzecznika warto śledzić na oficjalnych profilach w mediach społecznościowych, gdzie publikuje on szereg wartościowych porad dotyczących praw konsumenckich.