Miasto Legnica po raz kolejny zabiegało o otrzymanie wsparcia finansowego w wysokości 105.000 zł na zakup pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii w ramach rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych na lata 2020 –2024 – „Aktywna tablica”.
Specjalistyczne pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii m. in. dla uczniów z zaburzeniami uwagi i koncentracji, procesów uczenia się, w tym z dysleksją, dyskalkulią, procesów komunikacji, z niepełnosprawnością intelektualną, wymagającymi terapii logopedycznej lub psychologicznej, z ADHD, autyzmem. Zakupione pomoce trafią do Szkoły Podstawowej nr 1, SP nr 2 i SP nr 6. Całkowity koszt to 131.250 zł.
W poprzednich edycjach programu w latach 2017 – 2022 do szkół podstawowych, liceów ogólnokształcących, techników, branżowych szkół I stopnia zakupiono łącznie 84 laptopy, 14 tablic interaktywnych, 26 monitorów interaktywnych, 13 projektorów, 3 tablety, podłogę interaktywną oraz 21 różnorodnych multimedialnych narzędzi do terapii prowadzonej z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Łącznie na wyposażenie szkół w ciągu 5 lat wydatkowano 644.681,79 zł, w tym dofinansowanie pozyskano w kwocie 494.498,91 zł, a wkład własny wyniósł 150.182,88 zł.
Głównym celem programu jest rozwijanie kompetencji uczniów i nauczycieli przez wykorzystywanie w procesie dydaktycznym nowoczesnego sprzętu i pomocy dydaktycznych. Prezentowanie w trakcie zajęć treści edukacyjnych za pomocą przekazu słownego i wizualnego znacząco podnosi skuteczność pracy dydaktycznej. Jednym z powszechnych efektów wprowadzania nowych technologii na zajęciach szkolnych jest wzrost zainteresowania uczniów lekcją i poznanymi treściami oraz wzmocnienie motywacji do nauki. Umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjną stanowi jedną z najważniejszych umiejętności zdobywanych przez ucznia w trakcie kształcenia, niezwykle przydatną w życiu.