W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na miejsca parkingowe, a także dbaniem o estetykę miasta związaną z usuwaniem tzw. „wraków”, legnicka straż miejska zwraca się z apelem do mieszkańców o przekazywanie informacji dotyczących nieużywanych od dłuższego czasu samochodów pozostawionych na drogach publicznych lub strefach zamieszkania.
Nie każdy pojazd można odholować, a postępować trzeba zgodnie z Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzeniem ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane. Na podstawie prawa podstawą odholowania pojazdu spalinowego jest przede wszystkim decyzja o potrzebie usunięcia, wydana przez organ gminy lub uprawnionego zarządcę drogi służbom porządkowym Policji i Straży Miejskiej.
Sporządzona na podstawie Państwa informacji dokumentacja w sprawie będzie przekazywana zarządcy drogi celem oceny przez niego zasadności zgłoszenia, a tym samym wydania decyzji o konieczności usunięcia „wraku” z drogi.
Informujemy, że pojazd usunięty a nieodebrany na wezwanie gminy przez uprawnioną osobę w terminie 6 miesięcy od dnia usunięcia, uznaje się za porzucony. Pojazd ten przechodzi na własność gminy z mocy ustawy.
Zgłoszenia można przekazywać telefonicznie lub drogą elektroniczną:
ZDM Legnica – 76/756 46 00 email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Policja – 112
Straż Miejska – 986 lub 76/7233185 email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.