Miejski Rzecznik Konsumentów mimo pandemii nie zwalnia tempa pracy.
Niemal dwukrotnie więcej porad, niż w analogicznym okresie roku, udzielił w tym czasie, Miejski Rzecznik Konsumentów.
Od stycznia tego roku biuro udzieliło już 300 porad telefonicznych, ponad 200 mailowych i dokonało 40 wystąpień do przedsiębiorców. To niemal dwa razy więcej niż rok temu.
- Czas pandemii ograniczył kontakty bezpośrednie, ale okazuje się, że mieszkańcy przekonali się do kontaktów przez internet lub telefonicznych. Dziś o wiele chętniej korzystają z tej możliwości – mówi Tomasz Strojek, Miejski Rzecznik Konsumentów w Legnicy. Jak podkreślił, w pandemii nie zmieniło się tempo pracy, wręcz przeciwnie.
- Jak dotychczas przygotowywaliśmy również pozwy oraz składaliśmy zawiadomienia do organów ścigania za brak udzielenia odpowiedzi na wystąpienie rzecznika. M.in. złożyliśmy skargę wraz z wnioskiem o podjęcie postępowania sprawdzającego w sprawie obligatoryjnych ubezpieczeń wyświetlacza w jednej z sieci telefonicznych – dodaje.
Biuro przeprowadziło też program edukacji najmłodszych dzieci z zagadnień konsumenckich. Były to rozmowy, materiały, sprawdzenie wiedzy, konkurs plastyczny wraz z wystawą o tematyce konsumenckiej.
- Nadal też skutecznie walczymy z pokazami, które próbowano przeprowadzić w Legnicy. Na ten moment w naszym mieście rynek nieuczciwych pokazów nie istnieje – podkreślił Tomasz Strojek.
Należy dodać, że pracę biura docenił niedawno Prezes Urzędu Konkurencji i Konsumentów w Warszawie Tomasz Chróstny, który przesłał pismo gratulacyjne doceniające pracę całego zespołu MRK podkreślając jego aktywność i zdecydowanie wyróżniającą się na tle innych działających w kraju.