W okresie od września do grudnia 2021 r. w legnickich szkołach przeprowadzono 4 tys. 376 godzin zajęć wspomagających. Najwięcej z matematyki.
Zajęcia wspomagające miały na celu utrwalenie wiadomości i umiejętności z wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego ujętych w ramowych planach nauczania dla danego typu szkoły. Były przeznaczone dla chętnych uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych, w tym szkół specjalnych oraz artystycznych, realizujących kształcenie ogólne prowadzonych przez wszystkie organy prowadzące. Odbywały się wyłącznie w szkole, w grupach liczących do 10 uczniów.
Przedmiot lub przedmioty, które były realizowane w ramach zajęć wspomagających ustalał dyrektor szkoły w uzgodnieniu z radą pedagogiczną, biorąc pod uwagę potrzeby uczniów wszystkich oddziałów oraz możliwości organizacyjne szkoły. W naszym mieście dyrektorzy szkół zaplanowali realizację 5.313 godzin, w tym 4 tys.472 godziny w szkołach prowadzonych przez miasto. Około 42 proc. zajęć przeznaczono na matematykę, a prawie 27 proc. na zajęcia z języka polskiego. Planowane zajęcia z języka angielskiego stanowiły ponad 16 proc. Ponadto realizowano chemię, fizykę, biologię i geografię oraz historię.
Ze względów epidemicznych (w okresie od września do grudnia 2021 r. wydano 391 pozwoleń na nauczanie zdalne) zrealizowano 4 tys. 376 godzin zajęć dodatkowych, w tym 3 tys. 803 godziny w szkołach prowadzonych przez miasto. Koszty prowadzenia zajęć wspomagających dla uczniów wyniosły łącznie 268 tys. 708 zł i zostały sfinansowane ze środków pochodzących z rezerwy subwencji oświatowej.