Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Legnica

ZUS już miga do swoich głuchych i niedosłyszących klientów

Osoby głuche i niedosłyszące mogą już umawiać się na rozmowę wideo przez internet w języku migowym PJM. Według szacunków liczba osób w Polsce, które mają problem ze słuchem lub nie słyszą wcale sięga około 1,4 mln. Bariera komunikacyjna często uniemożliwia im samodzielne załatwienie spraw. To właśnie z myślą o nich 16 lutego ZUS uruchomił e-wizytę w języku migowym PJM.

E-wizyta to wideorozmowa z ekspertem ZUS, która umożliwia załatwienie większości spraw bez konieczności wychodzenia z domu. E-wizytę wprowadziliśmy w październiku 2020, a codziennie taką formę kontaktu wybiera kilkaset osób. W ten sposób nasi klienci mogą załatwić sprawy dotyczące emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu PUE.

- Żeby umówić się z naszym „migającym” ekspertem wystarczy mieć komputer z kamerą i mikrofonem lub smartfon – zapewnia Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – Od dzisiaj nasi klienci mogą umawiać się na konsultacje w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent. Wprowadziliśmy taką możliwość żeby także osoby niesłyszące miały szansę na samodzielne załatwienie sprawy w ZUS bez konieczności wychodzenia z domu – dodaje Kowalska-Matis.

Aby zarezerwować e-wizytę należy na stronie www.zus.pl wybrać „umów e-wizytę”, a następnie wybrać „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”. W kolejnym kroku należy wskazać temat wideorozmowy oraz wybrać jej termin. 

Jak zapewnia rzeczniczka e-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące. Na stronie e-wizyt zastosowane są bowiem kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.

 Źródło: ZUS